Anyák napi meglepetés - azaz Kiskukta a konyhában

Amióta a Kisfiam akkora, hogy mellettem egy kis sámlin tud tevékenykedni a konyhában, mindig jön segíteni. Ennek több oka is van. Egyrészt tudom, hogy amíg én az ebéd-főzéssel vagyok elfoglalva, addig ő éppen mit ügyködik. Másrészt megtapasztalhatja a különböző anyagok textúráját, keverhet, gyúrhat, gyömöszölhet, szaggathat. Nem utolsó sorban pedig az vezérelt, hogy hátha így könnyebben megkóstol dolgokat, mivel elég válogatós a lelkem... (De ezt majd egy következő bejegyzésben kifejtem.)

Nem mondom, hogy a közös főzőcske után nincs bombatámadás érzésem, de megéri! Ki tudja, lehet hogy a mi Kiskuktánkból lesz a jövő Mesterszakácsa!

Annak idején, Anyák napja reggelén volt, hogy mi Anyunak ágyba vittük a saját készítésű reggelit. Kisfiammal ennek a hagyományát szerettük volna feleleveníteni, egy kis szerepcserével. Én voltam a Kukta, és ő a Chef!

werk.jpg

Palacsinta tészta

  • 10 dkg finomliszt + 10 dkg teljeskiőrlésű liszt
  • 1 tk sütőpor
  • 3 db alma, hámozva és lereszelve
  • 3 ek barnacukor
  • 2 db tojássárga és a habbá vert fehérje
  • ~2 dl tej
  • csipet só
  • 1 tk őrölt fahéj
  • a serpenyő kikenéséhez egy kevés vaj

Forró serpenyőben tenyérnyi palacsintakorongokat sütünk, mikor az első fele elveszti a fényét, fordíthatjuk a másik oldalára. Önmagában is isteni finomat, hát még az avokádós csokikrémmel!

Avokádós csokikrém (jobb, mint a Nutella)

  • 2 db érett puha avokádó
  • cukrozatlan kakaópor ízlés szerint
  • gyümölcs-cukor ízlés szerint

palacsinta.jpg

Isten éltessen minden Édesanyát!